البارت الثاني


كان مروان يشاهد مايحدث وهو يضحك علي صديقه فهذه اول مرة فتاة تعامله بمثل هذه الحدة و التريقة فهو حازم سليمان الذي لاتقف اي فتاة في طريقة

افاق حازم من شرودة فقد تاه في بريق عينيها فذهب لصديقه غاضبا

حازم : انت بتضحك علي ايه انت كمان

مروان بضحك شديد : شكلك يموت من الضحك

حازم بسخرية علي صديقه : هه لا و النبي طب يلا اركب لان انا العفاريت بتتنطط في وشي اركب يالا

مروان : هههههههه طب ماتزوقش

وركب جمب صديقه بالسيارة وانطلق سريعا الي كليته

مروان : انت مابتحرمش ما تهدي السرعة يابني

ولكن حازم لم يعايره اهتمام لانه كان غاضبا ووصل الي الكلية

................................................................................

اما في الجهة الاخري كانت هي ايضا تستشيط غضبا

ايمي : هههههههههههه منظره وهو متنح كان يموت من الضحك

انجي : انتي بتضحكي علي ايه انتي كمان

ايمي : ههههههههههههه علي ههههههههههه وهي لاتقوي علي نطق شئ

انجي : ايمي في ايه انا في ايه و الا في ايه قولتلك نركب عربية دادي و السواق هيوصلنا قولتي لا تعالي نتمشي مبسوطة كداا

ايمي : ههههههههههههههه اه

انجي : يووووة انتي فايقة بقه

ايمي : ماتهدي يابنتي انتي زعلانة ليه كداا

انجي : زعلانة ليه كداا شوفي كان بيكلمني ازاي دا لو دادي عرف ممكن يموتوة

ايمي : هههههههههههه خلاص كبري بقي ويلاااا نروح المدرسة ياختي اتاخرناااا

.................................................................................................

عودة للواقع

وقف حازم من علي مكتبه و توجه الي غرفة نومة الخاصة بيه اخذ حماما دافئاااا و ارتمي علي السرير فهو يريد ان ينسي الماضي و ينساها ولكن كيف وهي الان زوجته كان يريد ان ينسي كل ذلك حتي غط في نوووم عمييييييييق

..................................................................................

انجي : ها يا ايمي انا تحت العمارة اهه انزلي يالا

ايمي : حالا يا قمر

نزلت ايمي من العمارة وتوجهت نحو سيارة صديقتها وركبت

ايمي : ايه ياعم مالك بقي

انجي وهي تقود السيارة : مفيش ما انا تمام اهه

ايمي : متاكدة

انجي : ايوووة

حتي وصلا الي الكلية الخاصة بهم كانا يتمشيان في الكلية و الكل ينظر اليهم فهما الاثنان ثنائي رائع من الجمااال

حتي رائهم مروان وتوجه ناحيتهم

مروان : ازيك يا انجي ازيك يا ايمي وهو ينظر الي ايمي

انجي : تمام الحمد لله وانت عامل ايه

ايمي بارتباك من نظراته : الحمد لله و انت

مروان : انا تمام الحمد لله

انجي : الا ايه اللي جابك هنا صحيح

مروان مشاكسا : جاي احرس البنات القمرات دوول ازاي تيجو كدا لوحدكوو

انجي : لا والله طول عمرك بكااش

"ملحوظه مروان وانجي اصحاب اووووي وواخدين علي بعض "

مروان وهو ينظر لايمي : طول عمرك ظلماني يا جنجون انا يل ستي عشان بقيت معيد

ايمي بفرحة : بجد؟؟؟؟؟

مروان : ايوووة

انجي : الف مبروك يا ميرووو

مروان : الله يبارك فيكي

كان مروان معجب بايمي وكان يريد ان يتقدم لها فحكي لانجي لانها اقرب صديقة اليها فارادت ان تتركهم سوياا

انجي : طب انا هشوف مين اللي بينادي عليا و رجعالكوا تاني

ايمي : ماحدش بينادي استني

مروان : ايه دا دا فعلا حد بينادي انتي مش سامعه والا ايه يا ايمي

انجي : لا يا خفيف انا سامعه انا كدا كدا ماشية يا اخويا

مروان : ماشي يا انجي بس ما تتاخريش

ايمي : ايوة يا انجي و النبي

انجي : ماااشي يلا سلام مؤقت

مروان و ايمي : سلام

مروان: ايه يا بنتي انا هكلك و الا ايه

ايمي باحراج : لا مش قصدي و اللهي بس عايزة ابقي واقفة معاها

مروان وهو ينظر في عينيها و بصوت رقيق وحنون : هي بس

ارتبكت ايمي وقالت وهي تلم خصلات شعرها : هي بس ايه

ابتسم مروان : هي بس اللي بتحبي تقفي معاها

ايمي : اه لا اه

مروان : ههههههههههه اه و الا لا

ايمي : اه

مروان : طب و انا

ايمي : انت ايه ؟؟؟؟؟

مروان : انا مش عاوزة تقفي معايا خالص

ايمي : هي انجي اتاخرت ليه

مروان : مش عارف اهي جات اهي بعد اذنك و ذهب و تركها لانها اغضبته

انجي : ايه الواد دا هو مشي بسرعة كدا ليه

ايمي و هي علي وشك البكاء : معرفش انا ماشية

انجي : ماشية فين يا مجنونة انتي استني علينا محاضرات

همت ايمي لترد عليها الا ان قالت انجي و هي تشدها اليها : يالاااااا

ذهبت هي و ايمي الي المدرج فتفاجئوا بأن المعيد هو مروان

انجي : ايه دا معقولة يعني يتعين و يجيلنا احنا علي طول كداا

ايمي : انا ماشية

انجي : ما تتهدي يا بنتي واقعدي فيه ايه

جلست ايمي رغما عنها لتحضر المحاضرة راهما مروان و سعد كثيرا لانه بهذه الطريقة سيستطيع ان يراها بوضوح اكثر بدل من انه كان ينظر لها و هو تحت العمارة بسيارته علي امل ان يراهاا

و بعد ان انتهت المحاضرة ذهب كل من في المدرج حتي اتي علي انجي و ايمي ان يغادرا الا ان مروان اوقفهم

مروان : ها يا بنات فهمتوا حاجة

انجي : برافو عليك ده انت طلعت معيد هايل اهوو

ابتسم مروان لها و نظر الي ايمي و لكنها لم تتحدث

انجي : طب انا تحت ماشي

مروان : ماشي

مروان : انا اسف

ايمي و هي لا تنظر له : علي ايه عادي محصلش حاجة

مروان وهو يرفع وجهها اليه بيديه ثم نظر في عينيها : بحبك

ايمي : قولتلك محصلش حاج.... ايه انت قولت ايه ؟؟؟؟؟

مروان : قولت بحبك بحبك و اللهي العظيم بحبك

ايمي : انت بتهزر مش كداا

مروان : تؤ تؤ كلامي كله جد و مستني الرد منك عشان تحددي معاد مع والدك واجي اطلب ايدك منه

ايمي : هاااا انا نازله لانجي

امسكها مروان من يديها و قال : بتحبيني ؟؟؟؟

ايمي : ............................

مروان : بتحبيني

ايمي بارتباك ظاهر : بيتهيقلي ان رقم والدي معاك

مروان : افهم من كدا انك

ايمي : ايوة وذهبت و تركته سريعا

مروان : يسسسسس يسسسسس

اما ايمي فذهبت لانجي في سيارتها وهي سعيدة للغاية

انجي : هاااا شكله قالهالك

ايمي : ايه دا انتي كنتي عارفة

انجي : طبعا يا بنتي دا انا اول واحدة عارفة

ايمي : واطية

انجي : اخلصي يا بنتي ايه اللي حصل تاني

ايمي : هيجي يطلب ايدي من بابا

انجي بفرحة : الف مبروك يا ايمي

ايمي : الله يبارك فيكي يا جوجو

........................................................................................



Bạn đang đọc truyện trên: AzTruyen.Top